درمان آبریزش بینی کودکان
نوشته شده توسط : نیکی

۱- استفاده از دستگاه بخور در اتاق کودک
بخور می‌تواند برای درمان آبریزش بینی مفید باشد. برای کودکان بزرگتر، از بخور استفاده کنید. با کودک کنار یک ظرف آب داغ بنشینید و سرتان را روی ظرف نگه دارید. به مدت پنج تا ده دقیقه هوای گرم را استنشاق کنید سپس بینی کودک را خالی کنید. این کار را روزی چند بار انجام دهید.

۲- حمام آب داغ و تنفس در بخار حمام
بخاری که در حمام آب گرم ایجاد می‌شود باعث می‌شود که مخاط داخل بینی کودک روان‌تر شده و آبریزش بینی او افزایش یافته و او راحت‌تر بتواند فین کند یا استفاده از اسپیراتور نیز ساده‌تر می‌شود.

۳- فین کردن
راهکاری ساده و موثر این است که از کودک خود که مبتلا به آبریزش بینی است بخواهید که به طور مکرر فین کرده و مخاط بینی خود را خارج کند. به یاد داشته باشید که او حتماً پس از انجام این کار دست‌های خود را بشورد و دستمال کثیف را دور بیندازید.

۴- مصرف غذاهای تند
آیا می دانستید! ادویه ها و پیاز باعث خشک شدن آب بینی می شود و از آبریزش مجدد آن پیشگیری می کنند. پیاز یک ماده غذایی ضدعفونی کننده است که از بروز بیماری های زمستانی جلوگیری می کند. فلفل نیز برای روان شدن سینوس های مسدود شده مفید است. بهتر است بعد از مصرف غذاهای تند آب زیادی بنوشید. اینکار به رفع آبریزش بینی کمک زیادی می کند.

برای مشاهده سایر راهکارها کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: